tirsdag 6. desember 2011

Litt om meg ;)

I dag tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om meg selv da! Jeg er ei jente i fra Finnmark, bor hos mamma og går skole her. Jeg har 3års skolegang med vg1: elektro - vg2: data og elektronikk og vg2 automasjon! Men så sluttet jeg på auto pga dårlig lærer og diverse ting, men jeg skal ta opp data og elektronikk og få bedre karakterer der når jeg er ferdig med det jeg driver nu :) Da jeg sluttet med auto søkte jeg på design og håndverk der jeg har kost meg masse med ub og oppgaver som krever kreativitet! Å dette skoleåret går jeg barne og ungdomsarbeiderfaget! Her trives jeg masse, jeg gleder meg masse til å komme ut i lærlingtiden! Etter at jeg er ferdig med lærlingtiden har jeg mange planer, men jeg får se hvor de planene ender!
Ei tegning jeg tegna i fjord ;)

På fritiden min gjør jeg ikke alt for stort, mange av vennene mine har flyttet og det er skolegang som behøves å flytte. Så nu om dagene hjelper jeg litt til med oppussing i leiligheten, pusler, strikker, tar bilder og mye mye mer!


Jeg har lenge vært plaget med fotene mine, og det har tatt tid å finne ut av hva som feiler de! Jeg har vært konstant hos fysioterapeut og det har ikke hjulpet så da har jeg blitt sendt til ortoped. Der har jeg vært frem og tilbake ganske lenge i over 1år trur jeg, rett før sommerferien fant vi endelig ut hva som feilet fotene etter MR, jeg har nemlig hull i ministerne og det lekker ut veske der, men det var bare kneet på begge fotene, men så var det diagnosen på leggene og der fikk jeg endelig svar! Jeg har noe som heter tibialis anterior syndrom, det betyr at jeg har det for trangt inni fotene, så dem må inn med noe rare kniver for å rette dette opp.... Noe som vil si at jeg skal innom operasjoner i hver fot, og det må ta minst 3måner imellom hver operasjon pga narkosen.
Foten var godt bandasjert etter operasjonen og det var fryktelig vanskelig å gå! 

Så nu har eventyret med fotene mine begynt, jeg hadde en operasjon i august og da tettet dem hullet i ministeren i venstre fot! Så var det snakk om at neste operasjon skulle være høyre minister men pga smertene i venstre legg har spredd seg må vi fortsette med venstre fot. Så i begynnelsen av januar skal jeg på enda en operasjon der dem skal "lage" plass inni leggen. Noe jeg i teorien gleder meg til og håper at det også blir en vellykket operasjon! Å at jeg ikke huset at jeg har vondt, for sånn var det nemlig på første operasjon!  
Men nu avslutter jeg dagen på nett! Skal snart spise middag, så på besøk til tante, onkel og søskenbarnet mitt før jeg leser til yrkesutøvelse prøven vi har i morgen! Så dere får kose dere videre i dag da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar